Torsdag

Hej allihopa!
-
Igår var vi på SAS igen och genomförde intervju nr 2 och imorgon (fredag) ska vi göra ännu en, den sist för veckan. Vi har inte kunnat genomföra så många denna vecka på grund av allt kaos som den där vulkanen har ställt till med ;) Men på måndag har vi tre intervjuer till inbokade och eventuellt en lunch med en av cheferna, så det ska bli spännande och trevligt!
-
Igår var vi och åt på en Thailändsk restaurang här i närheten, helt ok mat men däremot kände vi oss en aning ut tittade av servitörerna men de vill ju bara vara hjälpsamma och trevliga. Dock är det något vi känner att vi har svårt att vänja oss vid.
-
Såhär såg det ut där vi åt.
-
Efter middagen gick vi till den salongen där vi tidigare fixade vår naglar för att jag(Samantha) behövde klippa mitt slitna hår. Först var jag lite tveksam men efter ett tag tog jag det stora steget. Jag betalade ca 70kr för min klippning och då fick jag håret tvätta, huvudet masserat, håret toppat (väääldigt noggrant) och sedan fönat. Och det var det verkligen värt! Inga tovor i mitt hår så långt ögat kan nå!!! =)
Såhär blev resultatet!
-
Som ni därhemma säkert har hört har det varit 5 granatexposioner här i Bangkok ikväll. Detta ligger en bit ifrån oss.
Detta är en karta över Sky Train. Vi bor vid stationen ASOKE och demonstranterna håller till vid SIAM och RATCHADAMRI. Det var vid stationen SALA DAENG som minst en av explosionerna var, så nu vet ni lite bättre var det ligger i förhållande till var vi bor. Vi kommer naturligtvis inte åka i närheten av allt det där och håller oss uppdaterade varje dag. Så ingen oro nu därhemma!
-
Hoppas ni alla har det bra hemma och att snön som kom igår har smält bort!
P.S Vi har även pluggat en hel del =)
-
Puss kram / Samantha

Kommentarer
Postat av: Kethy

Snön inte borta! I morse när jag vaknade hade det kommit ytterligare 3 cm över alla vårblommor. Samantha har du tonat ditt hår? Det ser mörkare ut än vanligt. Färgen börjar komma! Ha det så bra och hoppas era intervjuer går bra. Kramar/mamma Kethy

P.S. Nu känner jag mej lugnare

2010-04-22 @ 19:27:35
Postat av: Samantha's Pappa

Well done Guys! Obviously with all the news about "explosions" there is some concern about your safety. The map was a brilliant idea (although I know the area, others may not). It will be interesting to see what conclusions you draw regarding "Swedish Management methodology" in Thailand. Missing you lots and thinking of you all the time. Love from here.Puss och kram.

2010-04-22 @ 21:50:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0