Tisdag? Eller...

Hej på er där hemma!
-
Dagarna flyter på och ibland är det svårt att hålla koll på vilken dag det är. Men efter lite eftertanke har jag (Samantha) konstaterat att det är tisdag =) Idag har varit en lugn dag, och med tanke på hur lugna de andra dagarna har varit så har denna varit riktigt lugn. Jag har varit rastlös...
-
Varje morgon är det någon (housekeeping) som skjuter in Bangkok post under vår dörr så som den vuxna kvinna jag är läser jag morgontidningen som sig bör, hahahaha. Där stod det att demonstranterna idag skulle flytta sig till 11 nya ställen för att sätta ytterligare press på regeringen och givetvis var ett av de ställena väldigt nära oss. Genast tänkte jag att- "Jaha, snart kan man inte röra sig nånstans i denna stan...suck" och då tog vi beslutet att vi skulle ligga vid poolen idag ( i skuggan med sf50, så du behöver inte oroa dig pappa) och sedan plugga lite...Och det va helt ok! Men senare på kvällen (läs nyss) när vi skulle ut och äta var ju jag lite nyfiken på om demonstranterna verkligen var på gatan som ligger ett stenkast från oss. Så sagt och gjort knallade vi ner mot den korsningen där dom skulle vara (vi letade mest efter ett ställe där vi kunde måla naglarna men utan framgång) och där fanns inte en enda rödklädd kotte och trafiken flöt på som den skulle, så det var ju skönt!
-
Vi vände tillbaka upp mot hotellet igen för vi hade redan bestämt att vi skulle äta på en liten liten restaurang precis mittemot hotellet. Maten var riktigt god med en riktigt trevlig ägare som jag inte tror skulle kunna se arg ut även om han försökte. Han skrattade åt oss när vi sa att det va varmt ikväll och han skrattade när vi sa att vi va mätta. Han va riktigt go och där kommer vi garanterat äta igen! Billigt var det dessutom, så dricks fick han med =) De enda demonstranterna vi har sett idag var när vi satt och åt, och de hade riktigt roligt (de var nog allt annat än nyktra och verkade glada). Först är bilder där vi sitter inne i restaurangen men sen flyttade vi ut då det var så himla varmt. Men det va lika varmt där ute så vår lilla bordsflytt var onödig...
Ida va på...detta humör idag =)
Hotellskylten från restaurangen, haha.
Ida utanför restaurangen (vi glömde ta ett på mig, men ni ser ju iaf hur vi satt)
-
Nu ska jag kolla lite på tv och störa Ida som gör nått på datorn;). Hoppas ni alla har det bra där hemma.
-
Puss och kram /Samantha

Kommentarer
Postat av: Kethy

Jag undrade om det var i närheten av demonstranterna

befann sig när jag hörde det på nyheterna. Ni ser ut att må bra och har det mysigt. Själv sitter jag och försöker författa, det är svårt att få motivation. Ha det bra! Kramar/mamma Kethy

2010-04-07 @ 13:18:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0