Lördag

Hej hej!
-
Innan jag berättar vad vi har haft för oss tänkte jag bara svara på ett par kommentarer: Vi hade det helt underbart på Koh Samet och Songkran festen var över förväntan! Får ni chans att uppleva det så gör det!!! (förutsatt att ni gillar vattenkrig)
-
Mamma: Ja, vi har hört och märkt av kaoset. Vårt hotell är fullt av strandsatta skandinaver som väntar på besked om när de får komma hem. Dessutom märkte vi det igår när vi var på SAS och skulle ha ledningsmöte, de hade en hel del att stå i om man säger så. Håkan nämnde att de hade över 600 inställda flyg så de har en hel del passagerare att ta hand om!
-
Idag när vi kom ner till frukosten var det hur mycket folk som helst där (alla strandsatta som jag nämnde nyss), vi fick till och med vänta på att få frukost?! (hör ni hur bortskämda vi börjar bli, haha) Nej, men det tog inte lång tid alls för oss att få ett bord och jag är otroligt imponerad över Thailändarnas organisationsförmåga! Trots allt kaos så lyckas de ändå vara glada och organiserade. Värt att studera då det påstås att den skandinaviska ledarstilen är den "bästa"...Nog om det.
-
Det regnade inatt, och åskade!!!, och de som känner mig vet att jag avskyr åska. Eller, i alla fall mullret. Men detta va inget muller utan ett : "Nu-jäklar-kommer-alla-dö-smäll"...typ. Så jag vaknar livrädd och vill helst krypa så nära Ida jag kan när jag inser att det är ju inte riktigt ok. Jag har ju faktiskt en image att tänka på, haha. Så i alla fall var det inget poolväder idag så vi gick ner till receptionen och kollade om det var ok att åka till MBK nu eftersom vi (läs samantha) hade ett shoppingsug som vi (läs samantha igen) var tvungna att göra nånting åt. Vi åkte iväg och efter ca "bara" 2 timmar var våra pengar slut! Vi hade tagit med oss för lite från början, vi reflekterade lite fort över det på dit vägen men tänkte att det får bli som det blir. Och det blev det. Så vi åkte hem och hämtade mer pengar, hahaha. Dock shoppade vi inte så mycket när vi kom tillbaka andra gången utan vi gick och åt och sen var vi på bio. Vi såg filmen "Clash of the titans" i 3D och den var bra! Så här såg vi ut i våra glasögon:
-
-
Nu ska vi lägga oss för imorgon väntar plugg och kanske lite solning vid poolen om solen behagar titta fram!
Puss puss/ Samantha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0